SA:MP Destek Blogu
Samp Destek Sitesi

SA-MP Terimleri

Selamlar, bu sayfadan sa-mp serverınızda geçen terimleri ve anlamlarını öğrenebilirsiniz.

TERİMLER

ANLAMLARI

Script   Script her kodlama dilinde geçen, yapılan kodlama ile meydana gelen sistemlerdir. 
  Örneğin yapılan bir "Ev Sistemi" bir script örneğidir. Basit bir loto sistemi bir
  script örneğidir.
 
Scripter   Scripter, yukarıda tanıttığımız scripti yapan kişiye denir. Örneğin bir loto
  sisteminin bir yapımcısı vardır. Ona scripter denilir.
 
Gamemode      Gamemode, oyun modu olarak tarif edilir. Bir sunucu açmak için bir oyun moduna
  ihtiyacımız vardır. Eğer oyun modu olmazsa sunucu açılmaz.
 
Filterscript   Filterscript moddan ayrı olarak çalışan scriptlerdir. Örneğin bir loto sistemini
  filterscript ile çalıştırabiliriz.
 
Cfg   Configuration kelimesinden gelmektedir. Genel ayarları bu dosyalardan yaparız.
 
Include   Oyun moduna veya filterscripta gömülen bir dosyadır. Pawno > Includes
  bölümüne atılarak modun başında #include <include ismi> şeklinde tanıtılır.
  Callback vb. yapımlarında kullanılabilir.
 
Map   SA-MP haritalarıdır. Yapılan haritalar OnGameModeInit publicine atılarak
  her oyun açıldığında yüklenilmesi sağlanabilir. Harita yapmak için map editörler
  kullanılmaktadır.
 
Server   Diğer oyuncuların bağlanmasına yarayan bağlantıdır. Oyuncular servera bağlanarak
  giriş yapmaktadır.
 
Diyalog   Basit kutucuklardır. Mesaj kutuları, liste kutuları, form kutuları şeklinde ayrılır.
 
Textdraw   Oyunun altında, üstünde veya herhangi bir noktasında yazan yazılara textdraw
  denilir.
 
Pawno   Pawn dilinde kodlama yapmak için basitleştirilmiş bir editördür.
 
Pawn   SA-MP'ın kodlama dilidir. Buradan anlatımlarına gidebilirsiniz.
 
Pickup   Oyun içerisinde bulunan ikonlardır. Obje şeklindedirler. Üzerine gelindiğinde
  birtakım işlemler uygulanabilir. Bir nevi kontrol noktası da denilebilir.
 
Lag   Bağlanılan sunucuyla aranızdaki gecikmeye lag denilir.
 
 Streamer   SA-MP'ın belirlediği limitleri aşmak için geliştirilen bir plugindir. SA-MP'ta
  orijinal obje sayısı 1000'ken bununla sınırsız oluyor.
 
Client   Oyuna bağlanmanıza yarayan araçtır. Oyuna giriş yapmak için bunu kullanırsınız.
 
Public veya
Callback
  Oyuncunun yaptığı işlem sonucunda işlevleri yazabileceğimiz bölümlerdir.
  Tanımlarını buradan öğrenebilirsiniz.
 
 

Mesaj At
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol