Girişe Karakter Eklemek
Selamlar, girişe karakterler eklemek için AddPlayerClass kodunu kullanırız. Bu kodları ise OnGameModeInit callbackine atarız. Hemen alttaki kod ile nasıl çalıştığını öğrenelim.AddPlayerClass(Burası skin idsi, Burası karakterin x koordinatı, burası y koordinatı, burası da z koordinatı, Burası da oyuncunun yönünü belirlemeye yarıyor, Buraya karakterin sahip olacağı birinci silah, Buraya birinci silahın mermisi, Aynı şekilde ikinci silah, Yine ikinci silahın mermisi, Ve üçüncü silah, Yine üçüncü silahın mermisi);
Şimdi, oyuncunun skinini belirlemek için skin idsini gireceğiz. Skin idlerini bilmeyebilirsiniz, 0.3.7 ile birlikte 300ü geçti, haklısınız. SA-Mp'ın wiki sitesinden (San Andreas Multiplayer'ın wiki sayfası kapatıldı. Wiki sayfasına ulaşmanın yollarını derlediğimiz Wiki SA:MP'a girme yöntemlerini kontrol edebilirsiniz.) skinlere ulaşabilirsiniz.
Daha sonra oyuncunun koordinatlarını ve yönünü ayarlıyoruz. X,Y,Z koordinatları ile oyuncunun yönünü kolayca almak için aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz. Oyun içerisinde /xyz yazdığınızda koordinatlar önünüze gelecektir.
if(!strcmp(cmdtext, "/xyz", true))
{
new Float:x, Float:y, Float:z, Float:angle, string[128];
GetPlayerPos(playerid, x,y,z);
GetPlayerFacingAngle(playerid, angle);
format(string, sizeof(string), "Koordinatlarınız: %f, %f, %f",x,y,z);
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, string);
format(string, sizeof(string), "Yönünüz: %0.2f",angle);
SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, string);
return 1;
}
Son olarak, silahları ve silahların mermilerini ayarlıyoruz. Silahlara aşağıdaki resimden ulaşabilirsiniz.
Sonuç olarak aşağıdaki gibi bir kod elde edebiliriz.
AddPlayerClass(87, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 24,1000, 32, 5000, 32,5000, 26,5000);