GTA Samp Buglar
GTA: San Andreas Multiplayer'ın geliştirici ekibi, oyun içerisinde oluşabilecek hemen hemen tamamı küçük çaplı olan bu sorunların genellikle oyunun kendisinden kaynaklandığını belirtiyor. GTA Samp buglar içerisinde yer alan hataların bazıları önemsizken bazıları oyun akışını bozacak kadar tehlikelidir.
Ben, GTA Samp (GTA: San Andreas Multiplayer) için bir oyun modu oluşturmadan evvel oyun esnasında oluşabilecek sorunlara aşina olmanızı öneriyorum zira GTA: San Andreas Multiplayer buglarını bildiğiniz müddetçe kodlama aşamasında kendinizce küçük küçük tedbirler alabilirsiniz. Bu öneri sadece benim değil, GTA: San Andreas Multiplayer'ın geliştirici ekibinin de bir önerisidir.
GTA Samp (GTA: San Andreas Multiplayer) Bugları Nelerdir?
GTA: San Andreas Multiplayer için bir oyun modu geliştirecekseniz aşağıdaki fonksiyonları kullandığınızda meydana gelebilecek bazı problemler hakkında bilgili olursanız kodlama sırasında küçük çaplı önlemler alabilirsiniz.
GTA Samp buglar her ne kadar çok önemli olmayan oyun hatalarını içerse de bu bugların arasından oyunculara zarar verebilecek, sunucu kitlesini bölecek kadar tehlikeli yazılım hataları vardır. Örneğin, SetPlayerSkin fonksiyonunu kullandığınızda oyuncunun kendisine oyun içerisinde mevcut olmayan bir skin vermeye çalışırsanız oyuncu crash alır ve oyundan atılır.
Peki, GTA Samp (GTA: San Andreas Multiplayer) için oyun modu geliştiren kişilerin dikkat etmesini istediğimiz bu fonksiyonlar neler? GTA Samp için oyun modu geliştirenlerin veya geliştirecek olan kişilerin kullanması muhtemel olan hatalı fonksiyonlar aşağıda sıralanmıştır.
- SetPlayerName: Oyunda olan birinin rumuzunu farklı bir şekilde kullanırsanız (mErhAba – merhaba) işe yaramaz.
- SpawnPlayer: Oyuncu araçta olduğunda kullanılırsa oyuncu ölür ve elinde bir şişe ile yeniden doğar.
- SetPlayerColor: OnPlayerConnect’te kullanılırsa oyuncunun rengi skor tablosunda görünmez.
- GetPlayerColor: Oyuncunun üzerinde SetPlayerColor kullanılmamışsa 0 değerini döndürür.
- SetPlayerCheckpoint ve SetPlayerRaceCheckpoint: Bir kontrol noktası önceden ayarlanmışsa yeni kontrol noktasının boyutu da ilk kontrol noktasının boyutunda olur.
- RemovePlayerFromVehicle: Araçtan çıkma animasyonunu sadece araçtan çıkan oyuncunun kendisini görebilir.
- GetPlayerWeapon: Bir araca girmeden önceki değeri döndürür.
- PutPlayerInVehicle: Oyuncu bir araca yerleştirilmeden önce paraşütü açıksa oyuncu aracın içinde oturma animasyonuna sahip olmaz ve paraşütü açık olmaya devam eder.
- SetPlayerSpecialAction: SPECIAL_ACTION_CUFFED ve SPECIAL_ACTION_CARRY animasyonları oyuncunun skin numarası 0 (CJ’in skini) ise çalışmaz.
- TogglePlayerSpectating: İzlenilen oyuncu SetPlayerPos ile bir yere ışınlanır ya da bir iç mekâna girerse ekran oyuncunun son bulunduğu yere sabitlenir.
- SetPlayerSkin: Oyuncunun skini değiştirildiğinde önceden eğilmişse, bir aracın içindeyse ya da bir animasyonu gerçekleştiriyorsa donma gibi çeşitli problemler yaşayabilir.