SA:MP Destek Blogu
Samp Destek Sitesi

Basit bir include oluşturmak




Basit bir include yapmak için ihtiyacımız olan programlar:
  • Not defteri.
  • Devamı yok. Bitti.
Aslında not defterine de ihtiyacınız yok. Not defteri, her Windows bilgisayarda kurulu olarak gelir ve bilgisayarınızın olduğu her yerde kolayca ulaşabileceğiniz, çaresiz anınızda direkt başvurabileceğiniz şüphesiz en güzel programdır. (Windows'tan reklam almadım. Hayır. Övmem için para vermediler.)

Devam etmeden önce include şeysinin ne işe yaradığı üzerinde duralım. Include'da yapabilecekleriniz aslında Pawn'da yapabilecekleriniz şeylerdir. Kodlarımızı kodladığımız modda ya da scriptte görmek istemiyorsak include kullanarak modumuza ya da scriptimize gömebiliriz. Include bildiğiniz üzere İngilizce bir kelime. Dilimize çevrildiğinde "katmak" anlamını alıyor. (Katmak, içermek, kapsamak...) Include'da yazan kodları modumuzda ya da scriptimizde tanımladığımız zaman, Include'da yazdığımız kodları modumuzda ya da scriptimizde kullanabiliriz.

Kafan karışmıştır diye düşünüyorum. Ehm, bu çapraşık durumdan seni kurtaracağım! Hemen örneklerle ilerleyelim.

İlk olarak bir not defterimizi açalım. Mesela ben kodladığım modda renk kodlarını görmek istemiyorum. Bu görmek istemediğim kodları Include kullanarak moduma gömeceğim ya da katacağım. Katmak veya gömmek... Siz nasıl çeviriyorsanız öyle okuyun.

Açtığım not defterinin içine renk kodlarımın tanımını yapıyorum. Mesela yeşil ile kırmızı rengi tanıtacağım.

#define KirmiziRenk 0xFF0000FF
#define YesilRenk 0x00FF00FF

Bu arada, renk kodlarını ayarlamak için bir hex kodu seçin ve seçtiğiniz hex kodunu 0x ile FF arasına yerleştirin. Yukarıda gördüğünüz gibi kırmızı rengin hex kodu FF0000. Ben o hex kodunu 0x ile FF arasına yerleştirdim.

Şimdi sıra bu tanıttığımız renkleri moda gömmeye geldi. Gömeceğiz dostlar, öyle bir gömeceğiz ki...

Not defterimizin sol üst köşesindeki "Dosya" yazısına tıklıyoruz ve farklı kaydet diyoruz. Bu oluşturduğumuz Include'u atacağımız konum, modun kurulu olduğu klasörün içindeki Pawno klasörünün içindeki Includes klasörü olmalı. Not defterinin ismini "includeismi.inc" olarak ayarladığınızdan da emin olun.

Modu kaydettikten sonra bunu kullanacağımız scriptin kaynak dosyasını açıyoruz. Ben bu kodları modumda kullanmak için oluşturmuştum, öyle değil mi? Modumun kaynak dosyasını (.pwn) açtım ve modun başına #include <includeismi> yazıyorum. Sadece include ismini yazıyoruz, ".inc" formatını yazmamıza gerek yok. Tamam, işte oldu.
Mesaj At
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol